Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός παρομοίασε τον εαυτόν Του, σαν την θύρα της σωτηρίας του ανθρώπου και είπε: «Εγώ είμαι η θύρα· όποιος μπει μέσα διαμέσου εμού, θα σωθεί, και θα μπει μέσα, και θα βγει έξω, και θα βρει βοσκή».
Ας προσπαθήσουμε με προσοχή να δούμε κάθε λέξη αυτού του εδαφίου. Ο Ιησούς είπε: «Εγώ είμαι η θύρα».Η προσωπική αντωνυμία «Εγώ»αναφέρεται στο πρόσωπο Του και όταν λέει «Εγώ είμαι η θύρα», αποκλείει κάθε άλλη θύρα, κάθε άλλο πράγμα, μέσο, και κάθε άλλο πρόσωπο.
Επομένως η εκκλησία- αν και είναι ένας θείος ιερός θεσμός- δεν είναι η θύρα. Οι ποιμένες, οι πρεσβύτεροι, οι επίσκοποι, οι δάσκαλοι και άλλοι μέσα στην εκκλησία, έστω και αν έχουν την ικανότητα να υποδεικνύουν και να διδάσκουν τους ακροατές, δεν είναι η θύρα.
Οι εντολές που δίνει ο Κύριος στον κάθε πιστό, δεν είναι η θύρα. Το ίδιο και οι καλές πράξεις, αν και είναι απαραίτητες και συνέπεια μιας αλλαγμένης ζωής, δεν είναι η θύρα.
Η θύρα είναι μόνο ο Ιησούς Χριστός. Ο ίδιος είπε: «Εγώ είμαι ο δρόμος, και η αλήθεια, και η ζωή· κανένας δεν έρχεται στον Πατέρα, παρά μόνον διαμέσου εμού·». Ιωάν ιδ 6
Ο Απ. Πέτρος, στην ερώτηση που του έκαναν οι Αρχιερείς, Γραμματείς και Φαρισαίοι με ποια δύναμη και με ποιο όνομα κάνατε τον παραλυτικό καλά; Απάντησε και είπε: «ας είναι γνωστό σε όλους εσάς, και σε ολόκληρο τον λαό τού Ισραήλ ότι, διαμέσου τού ονόματος του Ιησού Χριστού, του Ναζωραίου, που εσείς σταυρώσατε, τον οποίο ο Θεός τον ανέστησε από τους νεκρούς, διαμέσου αυτού παραστέκεται αυτός μπροστά σας υγιής». Πραξ δ 10
Και πιο κάτω τους λέει τα σπουδαία λόγια: «Και δεν υπάρχει διαμέσου κανενός άλλου η σωτηρία· επειδή, ούτε άλλο όνομα είναι δοσμένο κάτω από τον ουρανό ανάμεσα στους ανθρώπους, διαμέσου τού οποίου πρέπει να σωθούμε». Πραξ. δ 10-12
Πρέπει να προσέξουμε ακόμα την λέξη «Είμαι» δεν είπε, εγώ «ήμουνα» θύρα σαν να έλεγε, ναι μεν είναι αληθινό αυτό που δηλώνω, αλλά ανήκει στο παρελθόν, όχι σήμερα. Αλλά τι λέει, «Είμαι». Απλά σημαίνει σήμερα είναι ο Ιησούς «Η θύρα», που αν θέλεις να περάσεις στον ουρανό από μένα πρέπει να περάσεις.
Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξουμε είναι το οριστικό άρθρο «Η Θύρα». Είναι γνωστό ότι όταν σε μία λέξη μπαίνει το οριστικό άρθρο, τότε προσδιορίζει συγκεκριμένα την αποκλειστικότητα. Δεν είναι θύρα, κάποια θύρα, από τις πολλές, αλλά η συγκεκριμένη θύρα.
Ένα αρχαίο γνωμικό έλεγε ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Ρώμη Δεν είναι όμως αλήθεια ότι όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον ουρανό. Ο Ιησούς δεν είναι μια κάποια θύρα, αλλά η θύρα που οδηγεί στον ουρανό, στον ουράνιο Πατέρα.
Ξέρουμε όλοι, τι είναι θύρα και σε τι χρησιμεύει. Η θύρα είναι μια είσοδος για να περάσει κάποιος και να μπει κάπου. Ο Ιησούς λοιπόν χρησιμοποίησε αυτή την εικόνα και το σύμβολο για να μας δώσει να καταλάβουμε ότι η είσοδος στην σωτηρία, την αιώνια ζωή, αλλά κυρίως στην παρουσία του Θεού Πατέρα, είναι ο Ίδιος.
Και είναι ο μοναδικός επειδή ήρθε στην γη μας αποκλειστικά για να γίνει όχι μόνον η θύρα, αλλά και η γέφυρα για να μπούμε στην αιώνια ζωή.
Στην επιστολή του ο Απ. Παύλος γράφει «Επειδή, ένας Θεός υπάρχει, ένας είναι και ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο άνθρωπος Ιησούς Χριστός, ο οποίος έδωσε τον εαυτό του αντίλυτρο για χάρη όλων». Α΄Τιμοθ. β 5-6
Ο Ιησούς λοιπόν κατέχει την αποκλειστικότητα και μοναδικότητα για την σωτηρία μας και την είσοδο μας στην αιώνια ζωή. Στον κήπο της Γεσθημανής πήρε την τελική απόφαση του θανάτου αφού με αγωνία προσευχήθηκε στον Πατέρα Του. Εν συνεχεία οικειοθελώς προχώρησε στον σταυρό και πήρε επάνω Του όλο το χρέος των αμαρτιών μας πληρώνοντας με το αίμα Του, ό,τι εμείς χρωστούσαμε. Εφεσ. α 7
Είναι λοιπόν ο Άξιος και ο Μοναδικός να διεκδικήσει την αποκλειστικότητα και να πει: «Εγώ είμαι η θύρα· όποιος μπει μέσα διαμέσου εμού, θα σωθεί». Κατάλαβες λοιπόν τώρα την αποκλειστικότητα της σωτηρίας σου; Όχι με τα έργα σου, που απορρέουν από το Μωσαϊκό Νόμο, όχι που αυτά εσύ νομίζεις, ούτε με τα χρήματα σου, ούτε με την υπόληψη σου, αλλά διαμέσου εμού λέει ο Χριστός. «Όποιος», δεν καθορίζει ποιος, αλλά όποιος δεχτεί την προσφορά της σωτηρίας Του. Η θύρα είναι διάπλατα ανοιχτή!
Αγαπητέ μου, είσαι κι εσύ ένας από εκείνους που ο Χριστός προσκαλεί! Ο συγγραφέας της προς Εβραίους επιστολής, γράφει ότι «Είμαστε όλοι μέτοχοι ουρανίου προσκλήσεως, από τον Απόστολο και Αρχιερέα της ομολογίας μας». Εβρ. γ 1 Αυτός είναι ο Χριστός
Τι θα κάνεις; Θα δεχθείς, αυτή την ουράνια πρόσκληση που σου κάνει ο Χριστός;